Monday 28 January 2013

Mid semester break yang menyeramkan

Assalammualaikum..

Seram?

Word yang paling indah untuk menggambarkan holiday aku seminggu yang lepas. Kalau tanya kat kawan-kawan yang balik kampung hows their holiday, they might be answered like this.

Oh, okey laaa.

Best gila kot!

Seronok jumpa family.

Erm, biasa2 je.

Cuba tanya aku dan 2 sahabat kesayangan aku tu. Jawapan nya macam ini.

Hell! Serious seram wehh!

Arghhh. Holiday kali ni memang seram dan horrible. Macam selalu, tiap2 kali cuti yang tak berapa nak lama aku, syida, dgn miza tak balik. Jadi official guard dekat sri kuching ni. 2,3 malam bertiga serious macam biasa. Nothing yang luar biasa sampaila satu malam tu. Lebih kurang lepas isya'. Aku dan miza ni tunggu syida mandi so aku lepak la sorang2 dalam bilik kitorang. Yang si miza pulak lepak bilik sebelah.

Masa tu dengarla si miza ni snap2 gmbar kat sebelah. Takde keje an. Macamtu la perangainya. Aku pulak busy texting dengan kwn aku. Tiba2 si miza datang menggigil bagi hp dia kat aku. Macam ni la conversation kitorang time tu. Ewah ewah. Hahaha!

Miza: Tengok ni(bagi hp)
Aku: Apa?(malas sbb busy msg tpi tengok jugak) Edit ke?(sbb nmpk muka momok dkt gmba)
Miza: Tak
Aku: Oh, jom lari. (buat muka paling cool)

Si miza ni dia slow sikit. Aku dah sampai kat depan pintu rumah barula dia nak lari. Dengan keadaan yang tak lengkap, kitorang pun tak tahu la nk turun pergi bawah mcm mana. Tudung tak pakai lagi, So, masa tu memang berdiri je kt depan pintu smpai syida habis mandi. Yang syida nye pulak memang menggelabah gila sampai pakai baju pun depan pintu. Lucu pun ada gak. Tu yang sempat pulak ketawa even takut gila!

Lepas kejadian, malam2 kitorang memang sangat horror. Tiap2 mlm mesti ada je denga benda2 yg seram. Serious rasa macam nak balik srwk. Tpi apakan daya, duit tiada. Memang macam2 benda la yang kitorang alami sejak hari kejadian.

Tapi bila fikir balik ada hikmah nya. Mungkin Allah nak bagi peringatan yang kitorang ni dah jauh dari Dia. So, bila fikir balik memang betul pun. Rasanya, dah tiba masanya untuk berubah. Dekatkan diri balik pada Allah. Doakan aku ye! :)

1 comment: